söndag 30 november 2014

Sammanfattning vecka 48

Snålaste

Ska på jobbevent som kräver lite finare kläder. Istället för att köpa nya har jag lånat kläder av mitt syskon.

Klipp

Nu när jag är hemma i Sverige har vi turen att det blir väldigt mycket bjudningar, vänner och släkt som bjuder in oss till middagar. Billigt för oss men det allra finaste är ju att vi har många som vill träffa oss! Naturligtvis bjuder vi också in någon gång ibland, men många av våra vänner har barn och tycker det är bra mycket enklare att vi kommer till dom.

Miljövänligaste

De lånade kläderna räknas väl också hit?


Skandal

Först försvarstal. Jag är ledig och gillar att vara spontan, det blir inte lika lätt att planera mathållningen då. Vi var åtminstone duktiga och prioriterade bort ett inplanerat restaurangbesök för att jämna ut slöseriet. Det blev godispåse och dokumentär om Houdini hemma i soffan istället. Det är en resa vi påbörjat. Vi har utvecklats något enormt på kort tid, ni hade häpnat om ni känt till vårt förflutna i spenderar samanhang. Hur som helst, det här har vi gottat oss med;

Färdigsallader till lunch två dagar 
Pizza två ggr
Hamburgare
Två flaskor vin har insupits (vinet, inte flaskor)

Då det turligt nog bara är min kassadagbok som redovisas öppet slipper vi skylta med ovan nämnda utgifter i bloggen


Oförutsedda utgift

Betalat in en räkning för sent och fått påminnelse på 50kr. Jag får skylla mig själv :(

2 kommentarer:

  1. Först av allt: jag gillar verkligen hur du lägger upp dina blogginlägg! Stilrena och mycket informativa på ett suveränt strukturerat sätt.

    Och: låna kläder till fest är det mest underskattade spartipset (framför allt för oss kvinnor tror jag...). Jag har själv gjort det flera gånger, och även lånat ut. Ingen klädångest, ingen kostnad och smakråd - perfekt!

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar! Det var roligt att höra för jag har läst din blogg ett bra tag. Jag hoppas att jag håller stilen och att fler finner bloggen intressant.

    SvaraRadera