måndag 3 november 2014

Kassadagbok vecka 44

Ja happ! Här har det varit semester vecka 44 och det blir ju alltid lite mer spenderande då. Med semester menar jag ledighet, vi har alltså inte rest iväg. Detta är också veckan för uppstart av ekonomiblogg och vi har påbörjat vårt projekt med att minska utgifterna. Har inte fört noggrann kassadagbok utan denna veckan blir det sammanfattning enligt följande rubriker;

Veckans....


Snålaste tilltag

Jag spenderade två timmar på event med enda anledning att jag hoppades vara en av tio som vann en goodiebag. Vilket jag gjorde, hehe ;). Fick en påse exklusiva hudvårdsprodukter samt presentkort på massage. Så får vi inte glömma gratis plockmat och ett glas vin. Gratis är gott!

Klipp

Är bokstavliggen ett klipp. Istället för att gå till frisör klippte en kompis mitt hår för 0kr. Hos frisör brukar det kosta ca 400kr.

Miljövänligaste

En taklampa köpt på secondhand för 45kr. Visserligen fick vi köpa ny stickkontakt men med ett totalpris på 80kr var det prisvärt.

Miljövänligaste och billigaste

Kär familjemedlem hade utrensning i linneskåpen. Påpasslig som jag är erövrades ett fint sängöverkast till 0kr. Det var inte bara för sakens skull utan vi har verkligen haft ett överkast på inköpslistan.

Skandal

Hen 1 (dvs. jag) köpte ett en veckas gästpass på ett gym för 300kr. Gick dit en endaste gång. Jag vet. Jag skäms. Det ska aldrig hända igen.

Oförutsedda utgift

Vår fina micro gick sönder efter 14 år :(´Trots letande på fyra stycken secondhandbutiker och blocket hittade vi ingen begagnad. Köpte en ny på Rusta för 300kr någonting.

Rysare

När vi letade efter sängöverkast (som vi sedan fick ett) var det ruskigt nära att vi impulsköpte en matta för 600kr. Tack vare nya hushållsregler om att sova på saken undanstyrde vi den utgiften .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar