måndag 24 november 2014

Samanfattning vecka 47

Snålaste

Sätter inte på element eller golvvärme i lägenheten för att spara in på elen. Bor högst upp i en liten etta, värmen från grannen under stiger upp till mig. Jag är inte hemma så mycket för att jag jobbar länge men på morgon och kväll har jag ibland tre par byxor  (tights+pylamasbyxor+joggingbyxor), dubbla tröjjor och raggsockor på mig.

Klipp

Frågade om skjuts till flygpatsen och det var inga problem. Sparade 100kr på flygbuss men även tid då bussen inte går så ofta och jag hade fått vänta tre timmar på flygplatsen.


Miljövänligaste

Att jag samåkt med kollega till jobbet ett par gånger. Ekonmiskt också då jag inte betalar något för det. Kollegan kör förbi mitt hus på vägen och har erbjudit sig att plocka upp mig. Om det hade varit på mitt initiativ hade jag erbjudit mig att betala något för bensinen.

Skandal

Att det för 2 månader sedan inhandlades en TV (500kr på secondhand) och som undertecknad bara tittat på ca två gånger. Tv-kanalerna ingår i hyran. Givetvis ska en batala radio- och TV avgift även i Norge, det är bara det att jag glömt bort det. Avgiften är som jag förstått det ca 200kr/månad. Det blir att se mer på TV så att kostnad per program går ner.


Oförutsedda utgift

De hörde av sig från radiotjänsten i Norge. Räkning på ca 400kr, radio-och Tv avgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar