tisdag 11 november 2014

Samanfattning vecka 45

Snålaste tilltag

Upptäckte att jag behövde en konservburks öppnare. Funderar seriöst på att inte köpa någon och istället vänta tills jag åker hem till Sverige (för att se om vi har en extra hemma).


 

Klipp

Tyvärr inget klipp att skryta med denna veckan


Miljövänligaste

Cyklat till jobbet flera gånger


Skandal

Hua, det här gör ont att skriva. Börjar med ett långt försvarstal! När första löneutbetalningen kom  i somras, efter tre års fattigdom (studietid) levde jag i vanföreställningen att jag blivit miljonär. 25 000 var en hiskelig summa pengar, hade nästan glömt vad ordet lön betydde. En kort tid efter löneutbetalningen hoppade min cykelkedja av på vägen hem från jobbet. Cykeln och jag befann sig ca 5km hemifrån och det regnade. Tyvärr känd jag mig tvungen att ringa till en jobbarkompis och be hen hämta mig. Tyckte det var en god idé att bjuda på en pizza som tack för hjälpen. Det blev dyrt. Nu är kompisen redig så hen har ju naturligtvis bjudit igen. Nu till baksidan av det hela. Tiden har  gått och jag har börjat mitt nya liv som sparsam medborgare, det är dock inget man springer runt och är öppen med. I lördags ville det sig inte bättre än att kompis ville att vi skulle gå ut och äta och sen "ta en öl på stan". Väl medveten om att det var min tur att bjuda jublade jag inte precis. Försökte komma på ett smidigt sätt att säga att vi skulle betala var för sig, men fann mig inte. Försökte välja så billigt på menyn som möjligt men här i Norge kostar det! Alltså gick middagen på 600kr! Usch vad hemskt!
Sen var det inte bättre än att jag drack öl och drink för 200kr :(
Det hela stämmer mycket dåligt överensmed en sparbloggare.


Oförutsedda utgift

Se ovan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar