måndag 17 november 2014

Samanfattning vecka 46

Snålaste tilltag

Klipper i sär tuber och dylikt för att få ut det sista ur förpackningar när de börjar ta slut. T ex tandkrämstub, hudlotionsflaska med flera

Klipp

Se ovan ;)


Miljövänligaste

Cyklat till jobbet fem av sex arbetsdagar. Har sparat 230kr på det. Det är ca 8km enkel väg till jobbet.


Skandal

Att jag köpte den billigaste ketchupen i affären :( Den var hemsk och det var bara att kasta. 9kr som jag aldrig får tillbaka. Nu var det inte de förlorade pengarna som gjorde skandal utan att vem är så dum att den köper en ketchup för 9kr och tror att den är ätbar!


Oförutsedda utgift

Ingen!

2 kommentarer:

  1. Bra koncept med Veckans, kanske lånar den lite till min blogg om jag får? (*blinkar med ögonen och ser söt ut* <-- Minns ni? Ni som också hade msn för 100 år sedan?)

    Haha, jag gör nästan ALLTID samma misstag med just ketchupen! När jag står där och ska ta beslut så känns verkligen inte Heinz som något jag vill betala för men som du säger så ångrar jag mig ju alltid. Har nu en sambo som hindrar mig i sista stund (muttrar givetvis på honom hela vägen till kassan för alla onödiga saker vi köper men senare så får ha en liten liten ursäkt..)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att jag inte är ensam om ketchupen, det får bli Heinz i fortsättningen! Så får jag helt enkelt spara in på något annat.
    Visst får du låna konceptet med veckans.. Hoppas du gör mindre skandal än mig *rodnar*

    SvaraRadera