torsdag 15 januari 2015

Ur fas

Det har varit mycket på alla plan, privat, jobb och hälsa. Alla dessa grejer har gjort att både sparande och bloggen blivit lidande. Jag hoppas komma igång med kassadagboken snart men just nu orkar jag inte!

Privat
Vi söker med ljus och lykta efter en billigare bostad. Det börjar kännas hopplöst.

  • Vi står i hyreskö men det leder ingen vart (vi har aldrig gått ur kön). Vi får mest erbjudande om större lägenheter för vi bor i en studentstad så de mindre lägenheterna är det lång kö till.

  • Har haft en bytesannons på blocket sedan bloggstarten. Vi har fått många oseriösa svar, folk har önskemål om att lägenheten ska ha:  kakelugn, balkong med havsutsikt, hiss och en takhöjd på över 2,80. Att deras egen 2-rummare i hyreshuset från 62, både är mörk och har oskälig hyra är inte relevant.

  • Trots farhågor om bostadsbubbla så har vi sneglat på bostadsrätt. Vi tänker att även om bostaden går ned lite i värde före vi hinner sälja, så gör den låga månadskostnaden att vi ändå gör vinst på affären. Personligen är jag rädd för att göra en "Wilderäng" men min sambo tycker att med den lägenheten vi har nu ( 9000 kr/mnd) gör vi värsta förlustaffären. Tyvärr har vi sett att budgivningarna i vår lilla stad med hundra tusen medborgare, har gått helt bananas. En tvåa som för fem år sedan kostade 350 000 budas idag upp till 600 000. Då jag är i Norge har min sambo trampat runt på visningar. Det är ändå fint tycker jag, att vi känner varandra så pass bra att båda två inte måste gå samtidigt.
Jobb
Det har varit körigt på jobbet, minst sagt. För mig är det inget problem att det är hektiskt så länge resultaten finns där, men nu har det varit stressigt helt i onödan. På grund av bristande rutiner faller planeringen på arbetsplatsen och jag känner mig frusterad, rent ut sagt skitarg. Det är så banala saker som fallerar, sånt som inte är specifikt för min arbetsplats utan självklarheter på de allra flesta. Nu har jag dock förhoppningar om att det ska fungera bättre.

Hälsa
Jag som inte varit sjuk på hela 2014 har fått en segdragen förkylning. Jag har halsont som inte vill släppa, har inte kunnat träna och det är trist tycker jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar