måndag 29 december 2014

Veckosammanfattning vecka 52

Snålaste
Kan inte komma på något särskilt denna veckan.

Klipp
Till min fina sambo hade jag tänkt köpa en deodorant av samma typ som hen har parfym. Tyvärr var den slut och då köpte jag parfymen med avsikt att den kunde bytas mot deodorant  efter Jul. Sa till butiksbiträdet att presentmottagaren inte haft parfymen innan och då får en med en liten parfymflaska som prov. Nu är parfymen inbytt mot deodorant samt att sambo nu har en liten parfymflaska som t ex går bra att ta med som handbagage när hen ska hälsa på mig i Norge.

Oförutsedda utgift
Ingen denna veckan

Skandal
All choklad som inte går att äta upp och tyvärr kommer slängas. Till årets Jul har vi blivit överösta med choklad. Det började med att jag fick en stor julsäck från jobbet fylld med choklad, det mesta har vi gett bort  ( har inte köpt en endaste gå bort present). Dessvärre har vi fått ännu mer, både barn och vuxna har pysslat och vi har fått hur mycket som helst. Av mitt fina syskonbarn fick jag t ex ca 1/2 kg hembakat chokladgodis med marshmallows i. Kan inte komma ihåg att det varit såhär tidigare Jular, har det gått inflation i chokladgåvor?

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat med presenten! Provförpackningar av allt möjligt kan ju vara antingen det bästa eller sämsta för ett hem - beroende på om det används eller inte! Står det och tar upp plats hemma bara så släng dem, men om det tas med på resa och används så är det underbart. Lite "lalala, detta har inte kostat en krona"-känsla varje gång man smörjer in eller sprutar på med parfym :) Tycker jag iallafall, hihi.

    Funderar på om choklad-trenden kommer av att fler och fler ger bort förbrukningspresenter som Minimalisterna skrivit sig varma om flera gånger och som jag absolut gillar att anamma själv också? Det är ju en bra idé, då det går åt, men visst kanske man tröttnar lite om det itne blir variation än ljus/mörk choklad ;)

    Blev inspirerad av ditt inlägg om att ge vidare presenter då jag själv gjort samma sak... Spinnar vidare på det i ett eget inlägg om det är okej :)

    Gott nytt!

    SvaraRadera
  2. Presenten ja, ska bläddra igenom den 100 ggr för att säkerställa att arbetsgivaren inte skrivit typ "God Jul önskar Byggfirman, bra snickrat i år!"
    Nu sen jag började med sparbloggen har jag samlat ihop alla provförpackningar och faktiskt börjat använda upp dem. En del saker har jag slängt, t ex provförpackning på kyllotion. Alltså en kräm med kylande effekt som ska smörjas på ömmande muskler efter träning?

    Önskar dig ett Gott nytt år!

    SvaraRadera