söndag 7 december 2014

Samanfattning vecka 49

Klipp

Om ett par veckor är det ytterligare ett jobbevent, vi får flygresan till och från Oslo betald. Eventet samanfaller med min lediga vecka och jag har bett att få returbiljetten till Sverige. Sparar ca 900kr på flygbiljetten.

Snålaste

På personalmötet bjöds det på pizza. På jobbet har de tyvärr vanan att slänga överbliven mat då vi har så litet kylskåp. Passade på att ta vara på en bit att ha till middag dagen efter. Det visade sig sedermera att pizzan räckte för mig i två dagar, till både frukost och middag. Känner mig riktigt ungdomlig med sådana matvanor.

Miljövänligaste

I brist på nya ekologiska hjältedåd får jag komma dragandes med den gamla samåkningen. Jag har åkt buss också :)


Skandal

Glömde medicin hemma i Sverige (allergi). Det var oerhört klantigt, fick hämta ut medicinen här i Norge. Jag misstänker skarpt att det inte täcks av högkostnadsskyddet.


Oförutsedda utgift

Får döpa om den kategori till ofrånkomlig utgift. Nu är det så kallt att det blir löjligt att inte ha på elementet. Ser inte fram emot elräkningen som kommer. Det har också blivit omständigt att cykla till jobbet. På sommaren då jag inte har stor klumpig vinterjacka tar det ca 30min att cykla till jobbet. Nu måste jag ha jacka och då blir jag för varm under och måste ha med ombyte samt duscha när jag kommer fram. Förlorar mycket tid på det då all packning gör att det tar 45min att cykla + tid för att göra mig iordning när jag väl är framme. Har beslutat mig för att göra uppehåll med cyklingen då det mest tar tid och energi. För att kompensera har jag tagit på mig övertid och har hittills jobbat över ca 5 timmar denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar