måndag 22 december 2014

Veckosammanfattning vecka 50

Klipp
Att det var som de säger i Norge, "tillbud på sjokoladepudding". Köpte två burkar till priset av en.
15 kr gick kalaset på. Den kritiske skulle kanske påstå att om det inte varit extraerbjudande skulle jag aldrig köpt chokladpuddingen och därmed haft en utgift mindre? Att det är just därför som butiker har sådana erbjudanden?

Snålaste

Har jag nämnt nudelkosten förut? Ca 6 dagar i veckan äter jag nudlar till middag, de är inköpa i Sverige för minsta möjliga pris.

Miljövänligaste

Nu kommer jag dragande med bussåkningen igen. Tyvärr är cykelsäsongen över och NEJ det är inte bara att trampa på. Här i Norge finns det berg, när det är halt ute är det direkt hälsovådligt att ta sig fram i terrängen. Hur ekonomiskt tror du att det är att bryta benet? Usch blir provocerad av bara tanken på att en bloggläsare får för sig att jag är bekväm. Bekväm jag? Aldrig!
Med det sagt så är det bara att konstatera att busskostnaden åter är tillbaka i ca 1000 kr/månad.

Skandal

Hela veckan är en fucking scandal. Det låter förmodligen patetiskt att en 33 åring utrycker sig på det sättet men om en tänker sig att det är Givonni Henriksen från Lillyhammer (googla) som säger det, låter det mer effektfullt. Föresten, med en titt på kassadagboken för vecka 50 inser en att det krävs kraftuttryck för att beskriva veckans ekonomiska beslut.
Värst är nog ändå att jag köpt halstabletter för 46kr, detta trots att jag inte haft tillstymmelse till ont i halsen. Jag kan inte annat än skämmas samt skylla på stress och beroende. För ca 10 år sedan slutade jag röka, tyvärr faller jag vid psykiska påfrestningar in i substitutovanor. Att okynnesäta halstabletter är ett av dem.

Oförutsedda utgift

Var tvungen att ge mig ut i julhandeln för att köpa presentpapper. Det var hur mycket folk som helst. När jag väl kom in i butiken immade glasögonen igen och i ren frustration stoppade jag ner dem i jackfickan. Som tur är klarade sig glasögonen så de behövde jag inte köpa nya. Till saken; det är fortfarande mycket folk och det finns varken tid eller utrymme att välja presentpapper. Bestämmer mig för ett vanligt rött papper, klassiskt och fint. Väl hemma med nyputsade glasögon på näsan såg jag till min fasa att pappret var ytterst smaklöst, rött foliepapper med 3D effekt (ja det stod så på etiketten). Den röda färgen var inte alls behaglig, utan skarp rödrosa med glitter. Var tvungen att köpa ett nytt papper, paketet var till julklappsutdelningen på jobbet och det hade varit genant att räcka fram ett sådant, i det närmsta porrigt paket.

3 kommentarer:

  1. Haha, så himla roligt! Porrigt paket...jag skrattar fortfarande. Roligt också att du nämnde Little Steven, det är en stor favorit hos mig.

    Glöm inte att käka någon frukt till alla nudlarna.

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken! Det är citrussmak på halstabletterna i alla fall. Nej då, jag äter en frukt här och där samt att jag är storkonsument av tomater.

    SvaraRadera
  3. ...citrussmak på halstabletterna...
    :) Skrattar gott!!

    SvaraRadera