lördag 21 februari 2015

Ändrade boutgifter

Nämen hallå!
Bloggpausen berodde på spontanflytt kombinerad med kraftig förkylning och långa arbetsdagar. Tid fanns verkligen inte för bloggen.
Det var är i hyreshuset i Norge som det med kortvarsel blev ledigt en billigare lägenhet, visserligen bara 400kr men många bäckar små. Jag agerade blixtsnabbt. Det gick till så att jag kom hem vid 21 tiden en tisdag och i trapphuset mötte jag hyresvärden som berättade att min granne hastigt hade flyttat. Jag skulle åka till Sverige på lördagen och var därför tvungen att få flytten klar tills dess. Tänkte att det ändå var hyfsat med tid. På onsdagen vaknade jag upp med en dunderförkylning och på kvällen upptäckte jag att nya lägenheten stank av cigarettrök. Resten av veckan släpade jag mig till jobbet för att sent om kvällarna städa ut min lägenhet OCH torka av väggar och tak i den nya för att få bort röklukten.

I Sverige har det gått trögt med downsizingen men det verkar lösa sig det också *håller tummarna*. Det är ju hyran i Sverige som är det verkliga problemet. Om allt går som det ska har vi snart bytt till oss en mindre lägenhet som är 2800kr billigare.

Min förkylning håller i sig så jag vill flagga för att det kan ta några dagar innan bloggandet kommer igång igen.

Ka-tjing, ka -tjing! Hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar