onsdag 25 november 2015

Gymkort- no more

Så tog jag idag steget och sa upp gymkortet. Det sved men jag har inte varit på gymmet sedan i maj, så det är inte så mycket att bråka om. När jag ändå var igång så sa jag upp Storytel. Spotify däremot behåller jag, klarar mig inte utan min musik!

Förutom det så har de ekonomiska förutsättningarna ändrats något. Min sambo har nu 2/3 av sin lön. Trots det så sparar vi 10 000kr/månad. Det är fördelen med att inte var belånade upp till öronen, att tillfälliga tapp i inkomst inte får någon annan effekt än att man sparar mindre.

Den här tiden på året är ganska seg för oss som letar hus, få objekt kommer ut. Igår var vi på husvisning men det var allt för många skavanker. Bland annat hade de försökt maskera svartmögel genom att måla över mögelfläcken. Det gick också att se på tapeten i ett rum att det varit rejält fuktigt under.

Ja det var bara en kort uppdatering från mig!

1 kommentar:

  1. Glad att du uppdaterar! Ser fram emot att följa ert framtida husköp...

    SvaraRadera